lauantai 11. tammikuuta 2014

"Mä näen tyhjän taistelukentän, oon ihan yksin sodassa siellä..."

Captain's log, stardate 67495.4...

Oli synkkä ja myrskyinen yö. Taivaanrannan takana ei loistanut mitään.

Tiesin että päivästä olisi tulossa pitkä ja raskas. Minun täytyy kysyä itseltäni olenko valmistautunut? Henkisesti, fyysisesti ja materiaalisesti.

Henkisesti tiesin tämän päivän tulleen ja tiesin oman osani siinä jo pidemmän aikaan. Mutta onko kukaan koskaan täysin henkisesti valmist tähän? Fyysisyydestä en myöskään ole varma. Toisaalta fyysikan suhteen olen luottavaisempi kuin henkisen puolen suhteen. Täytyy muistaa varata matkaan paljon suklaapatukoita. Koskaan ei tiedä kuinka pitkä päivästä tulee. Materiaalisesti pitää myös muistaa oikeanlaiset vaatteet. Ei saa olla liian kuuma, muttei kuitenkaan liian kylmäkään.

Olen kuitenkin tyytyväinen, että mukaani lähtee veteraani. Kokenut ja hössötyksen kestänyt. En tosin tiedä onko hänkään tälläiseen paikkaan koskaan joutunut.

Nimittäin tänne.

Toivottavasti siellä on tulevalle sulholle esiteltävissä edes ne kuuluisat ensi kesän sikarimerkit...

2 kommenttia: